دانلود کتاب هیتلر و نازیسم اثر دیک گیری 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب هیتلر و نازیسم اثر دیک گیری
تاریخ

دانلود کتاب هیتلر و نازیسم اثر دیک گیری

عنوانهیتلر و نازیسم
نویسندهدیک گیری
مترجم/مصححاحمد شهسا
انتشاراتخجسته
نوبت چاپدوم 1385
زبانفارسی
تعداد صفحه127

کتاب هیتلر و نازیسم اثر دیک گیری با ترجمه احمد شهستا از انتشارات خجسته برای دانلود تقدیم مخاطبین پرشین پی دی اف می شود. آرا و عقاید سیاسی عنوان مجموعه‌ای است که در آن شرح و زندگی واندیشه‌های برخی از متفکران سیاسی قرن نوزدهم و بیستم که بر پایه مکتب‌های آنان حکومت‌هایی به وجود آمده و سپس از هم پاشیده یا دچار تحول و تطور شده‌اند بررسی شده است. دیگ گیری در جلد پنجم این مجموعه زندگی هیتلر و اندیشه نازیسم را بررسی می‌نماید.

وی تحلیلی فشرده و مستند از طبیعت حکمرانی نازی و تاثیر آن در جامعه آلمانی به دست می‌دهد و به شرح دیدگاه‌های هیتلر و نقش موثر وی در حکومت رایش سوم اشاره کرده، از عواملی که حزب نازی را به قدرت رسانید، از سازمان و طبیعت حکومت در رایش سوم که هیتلر خود موجد آن بود و از منشا بروز و به کارگیری “هولوکاست “(نابودی یهودیان) سخن به میان می‌آورد؛ به ویژه در خصوص اساس و علت حمایت رای دهندگان از حزب نازی و چگونگی تبلیغات نازی توضیح می‌دهد.

کتاب با “گاهشمار زندگی هیتلر “آغاز می‌شود. پس از آن پیشگفتار و “واژه‌نامه و فهرست کلمات اختصاری”، درج می‌گردد و در ادامه این مباحث می‌آید :هیتلر و عقایدش ;جمهوری وایمار و ظهور نازیسم ; دولت نازی و جامعه ;جنگ و ویرانی .کتاب با یادداشت‌ها، نمایه و عکس‌هایی از هیتلر و جریان نازیسم به پایان می‌رسد .لازم به توضیح است که آدولف هیتلر ( ۱۸۸۹ ۱۹۴۵)، بنیانگذار و رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست (نازی) و پیشوای آلمان بود .وی طراح و مجری سیاست توسعه‌طلبی ارضی بود که با اشغال لهستان، چکسلواکی و اتریش آغاز شد و در ادامه، به جنگ جهانی دوم انجامید.

هیتلر، اندیشه‌هایش را در کتاب نبرد من به طور مشروح نوشته است که همین اندیشه‌ها، در قالب مرامنامه حزب نازی گنجانیده شد. این اندیشه‌ها آمیزه‌ای بود از شکل فاشیسم ایتالیا، روحیه ملی‌گرایی قدیم آلمان، نژادپرستی و نظامی‌گری پروس در راستای ایجاد یک کشور واحد از ملت‌های آلمانی زبان همراه با یک حکومت دیکتاتوری خشن .

در بخشی از کتاب هیتلر و نازیسم می خوانیم:

در تاریخ فلسفه، اندیشه ی سیاسی یکی از حوزه های تبعی متافیزیک یا اندیشه ی نظری محض است. از افلاطون تا کانت، فیلسوفان به تبع بنای متافیزیکی خود، به اندیشه ورزی در حوزه های عمل انسان از جمله سیاست پرداخته اند. به عبارت خلاصه تر، تا قرن هیجدهم میلادی، عقل محض بر عقل عملی مقدم بود. اما از قرن هیجدهم به بعد و به طور مشخص، از عصر روشن اندیشی به این سو، به دنبال قرار گرفتن انسان در محور جهان که خود ناشی از تحولات عظیم مادی در قلمرو تکنولوژی و نیروهای تولیدی جوامع اروپایی بود، اندیشه پردازی در حوزه های عملی به ویژه در عرصه ی سیاست بر پرداختن به نظریهی محض تقدم بافت و مکتب های سیاسی مدرن یکی پس از دیگری پا به عرصه ی وجود نهادند. موضوع این مکتب ها طرح ایجاد ساختارهای سیاسی مناسب برای تحقق اندیشه های عصر روشن اندیشی با..

4.7/5 - (7 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان هیتلر و نازیسم

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود هیتلر و نازیسم
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از دیک گیری

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره هیتلر و نازیسم

لطفا پس از مطالعه هیتلر و نازیسم نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کتاب های مشابه با هیتلر و نازیسم

دانلود کتاب ۱۰۰ جنگ بزرگ تاریخ اثر نبرد آشور و ماد
دانلود کتاب هگل جوان در تکاپوی دیالکتیک نظری اثر میلان زنوی