دانلود کتاب آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز اثر دکتر عنایت الله رضا 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز اثر دکتر عنایت الله رضا
تاریخ

دانلود کتاب آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز اثر دکتر عنایت الله رضا

عنوانآذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز
نویسندهدکتر عنایت الله رضا
زبانفارسی
تعداد صفحه262

ماه ژوئن سال ۱۹۱۸ سران حزب مساوات ، دولتی در قفقاز پدید آوردند و نام بخشی ار سرزمین مذکور را که بر آن فرمان می راندند « جمهوری آذربایجان » نامیدند .
حزب مساوات که عنوان اصلی آن « حزب دمو کر انیک اسلامی مساوات » بود، به سال ۱۹۱۱ میلادی در شهر باکو تاسیس بانت.هدف این حزب ایجاد کشور اسلامی بزرگ و واحد تحت رهبری ترکان آسیای صغیر بود . حزب مذکور که از سیاست « پان تورکیستها به پیروی می کرد و طرفدار «وحدت» هم ترکی زبانان جهان در «ملتی واحده بود، در ماه ژوئن سال ۱۹۱۷ به « حزب فدرالیستهای نرک» پیوست و با حزب مذکور کنگره ای متحد ترتیب داد. در نوامبر سال ۱۹۱۷ نخستین کنگره حزب مساواتیان قفقاز برگزار شد و از این پس «حزب دموکراتبک فدرالیستهای مساواتی ترک » نام گرفت . حزب مذکور ، در ماه ژوئن ۱۹۱۸ استقلال بخشی از قفقاز را ، زیر عنوان «جمهوری مستقل آذربایجان اعلام کرد. حال آن که نام این سرزمین هیچگاه آذربایجان نبود ….

4.4/5 - (89 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از دکتر عنایت الله رضا

نقد و بررسی شما درباره آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز

لطفا پس از مطالعه آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shahram
shahram

بسیار کتاب مفیدی است.. مستند و بدور از هر گونه غرض ورزی

رادمان پسر ماهک(یعقوب لیث صفاری)
رادمان پسر ماهک(یعقوب لیث صفاری)

امروزه هویت اصلی آذربایجان نه تنها برای ما آذربایجانی ها بلکه برای تمام جهان کاملا روشن و اثبات شده و دلیلش هم وجود اسناد و مدارک بسیییار زیاد فارسی و عربی از قرون مختلف در این باره هست.این اسناد شامل سفرنامه هاو خاطرات جغرافی‌دانان بزرگ مسلمان مثل ابن‌حوقل و یاقوت‌حموی و حمدالله‌مستوفی و اولیاء‌چلبی تورک و… یا دیوان اشعار شعرای قدیم آذربایجان مثل شمس‌مغربی تبریزی و همام تبریزی و روحی‌انارجانی اردبیلی و… یا کتب نوشته شده در آذربایجان قدیم مثل کتاب خطی معروف “سفینه تبریز” نوشته ابوالمجد‌تبریزی و بسیاری کتب دیگر که نام‌بردن همه در این جای کم مقدور نیست. اولین کسی که بر هویت اصلی آذربایجان نور تاباند و آنرا از زیر سایه‌ی سیاه مهاجمان تورک درآورد دانشمند بزرگ و وطن‌پرست سیداحمد کسروی تبریزی بود که به حق با استناد به منابع و اسناد قدیمی روشن کرد که ما آذربایجانی ها نه تورک بلکه آریایی و مانند کردها و همدانیها و اصفهانیها از “مادها” هستیم(طبق نقل قول ابن ندیم از روزبه وادویه(ابن مقفع) در کتاب الفهرست) و زبان اصلی و کهن آذربایجان زبانی بسیار کهن و غنی بنام “پهلوی آذری” بوده است. امروزه پانترکیسم و تئوری‌ها و تاریخ دروغینشان نه تنها درمیان ما آذربایجانی ها پیرو و طرفداری ندارد بلکه بشدت مطرود است. البته قابل انکار نیست که دربین کسانی که حتی چندصفحه مطالعه تاریخی و زبان‌شناسی نداشتند و سطح سواد بسیار پایینی دارند یا معدود دانشمندنماهایی که معلوم‌الحال و وابسته به آنطرف مرزهای ایران هستند ؛طرفدارانی برای لاطائلات پانترکیسم هست. ولی بقول دانشمند بزرگ آذربایجانی آقای جواد طباطبایی تبریزی تمام پانترکیسم چیزی نیست جز ملغمه‌ای از بیسوادی و بیشعوری. اما خب در آنسوی مرزهای ایران توسط بادکوبه و آنکارا تلاش‌های های زیادی در جهت رشد همین “ملغمه‌‌ی بیسوادی و بیشعوری ” می‌شود ولی نکته ی بسیار ارزشمند اینست که اهالی آذربایجان واقعی( نه آران و شروان و آلبانیایی قفقاز) به همت دانشمندانشان و مردم اصیل و اهل مطالعه شان هویت خود را خوب می‌شناسند. یاشاسین آذربایجان

کتاب های مشابه با آذربایجان از کهن ‌ترین ایام تا امروز

دانلود کتاب شهر نشینی در خاورمیانه اثر وینسنت فرانسیس کاستللو
دانلود کتاب باستان شناسی و تاریخ هنر در وران مادها و پارسی ها اثر ویلیام کالیکان