دانلود کتاب آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان اثر احمد کسروی 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان اثر احمد کسروی
تاریخ

دانلود کتاب آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان اثر احمد کسروی

عنوانآذری یا زبان باستان مردم آذربایجان
نویسندهاحمد کسروی
زبانفارسی
تعداد صفحه53

بیست و اند سال پیش یکرشته گفتارها در روزنامه های تهران و قفقاز و استانبول در پیرامون مردم آذربایجان و زبان آنجا نگارش مییافت. در عثمانی در آن زمان دسته اتحاد و ترقی بروی کار آمده و آنان باین میکوشیدند که همه ترکان را در هر کجا که هستند با خود همدست گردانند و یک توده ترک بسیار بزرگی پدید آورند و در قفقاز نیز پیروی از اندیشه ایشان مینمودند. و چون آذربایجان در جنبش مشروطه خواهی شایستگی بسیار از خود نموده و در همه
جا بنام شده بود، نویسندگان قفقاز و استانبول آن را از دیده دور نداشته و از اینکه زبان ترکی در آنجا روانست دستاویز یافته گفتاهای پیاپی درباره آذربایجان و خواست خود مینوشتند.
این گفتارها در آذربایجان کارگر نمیافتاد. زیرا آذربایجانیان خواست نویسندگان آنها را نیک میدانستند و با جانفشانیهایی که در آذربایجان در راه پیشرفت مشروطه از خود نموده و جایگاهی که برای خود میان توده ایران باز کرده بود، هیچ نشایستی که پیروی از اندیشه دیگران نماید. اینست مردم در آنجا کمتر ارجی بآن نگارشها مینهادند.
لیکن در تهران روزنامه ها بجوش آمده بپاسخ میکوشیدند و چیزهایی مینوشتند که اگر ننوشتندی بهتر بودی. زیرا اینان نه از خواست نویسندگان ترکی آگاه میبودند که از راهش بجلو گیری از آن کوشند، و نه چگونگی داستان مردم و زبان آذربایجان را از روی دانش و تاریخ میدانستند که پاسخهای درستی بایشان دهند. اگر آنان سخنان بیپا مینوشتند….

4.9/5 - (469 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از احمد کسروی

نقد و بررسی شما درباره آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان

لطفا پس از مطالعه آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی

۸۰ سال است که زبان تالشی را به نام زبان آذری تحویل مردم ناآگاه داده آید ولی دیگر زمان عوض شده و دروغهایتان فاش شده لذا بعد ازاین دیگر نخواهید توانست مردم را گول زده و جفنگیات فاشیستی را پیش ببرید، با اینکه در شماها شرم و حیا موجود نیست، لا اقل برای اینکه بیشتر از این رسوا نشوید بحث زبان آذری ( تالشی) را تمام کنید. مرگ بر اپارتاید قومی پانفارسهای ایرانشهری افغانی تبار دری زبان هندی نژاد = مجوسان سیک نژاد نجس.

Marinix
Marinix
پاسخ به  علی

لعنت هم اوزوه هم هفت جد آبادوا. اشح اوغلو اشح مجوس سنین نکواریندی. اگر بوگدن ایرانان خوشون گلیمر سیحدیر گت اذربایجانوا اوردا حداقل آپارتاید و فاشیسم یوخدی.

ایران
ایران
پاسخ به  علی

درود خداوند بر روشنگران تاریخ و مبارزان وطن.. ونفرین خداوند بر آنان که نان ایران می خورند و سنگ اجنبی متجاوز و سارق زاده بر سینه می‌زنند.. حلال خدا با دروغ حرام نخواهد شد و بزرگی هر ملتی از کردار و رفتار آن ملت مشهود است و هر آنکه نیک زاد است در او راهی بر دیو و دد وجود نخواهد داشت.. اگر دنبال آبرو هستی یا آبرو رفتار کن و به دیگران احترام کن.. اصل خود را نفروشید و به
پدر ومادر خود و راهشان احترام کنید حتی اگر قرنها اصل و نسب خود را فراموش کرده باشی… به هر حال سر چشمه ایران بزرگ است..

رادمان پسر ماهک
رادمان پسر ماهک

ممنون بابت قرار دادن این کتاب ارزشمند .
من یک جوان ۲۲ ساله اهل تبریز هستم و کتاب مرحوم کسرویِ تبریزی و سایر کتب مرجع قدیمی که جناب کسروی ازشون استفاده کرده(مثل یاقوت حموی و کتاب تاریخ حمدالله مستوفی و…) رو با دقت مطالعه کردم و حتی اسامی و اشعار شاعران قدیمی آذری گوی آذربایجان که در صدها سال پیش به زبان اجداد مون(آذری پهلوی) رو خوندم و امروزه برای من حقایق تاریخی و نژاد و زبان اصلی ما آذربایجانی ها روشن شده و بهش هم افتخار میکنم.
با اینکه خود من هم زمانی از تعصب کور پانترکیسم‌ خالی نبودم اما تاسف میخورم برای هم‌شهری ها و هم استانی های پان‌ترک که بدون هیچ مطالعه و سوادی و فقط با یکسری شنیده ها در فضای مجازی خزعبلات عده‌ای کم سواد رو تکرار میکنن و مایه ی تمسخر میشن.
پانترکیسم بر جهالت و توهم و عقده‌ی حقارت تاریخی استوار هست این عقده‌ی حقارت تاریخی آنقدر بزرگ هست که در ۱ خط از صحبت‌هاشون حداقل ۵ کلمه توهین هست که نشان از شدن حس حقارتشون داره. تمام حرف هاشون حتی یک سند نداره و عادت کردن به سرقت تاریخ و هرجای تاریخ کمی مبهم باشه و سند درباره‌ش کم باشه می‌بینید که پانترک ها درصدد سرقت اون هستن(مثل اشکانیان یا سومری ها و…) البته جدیدا با ادعاهای گزاف تر بیشتر آتورپاتگان بزرگ(آذربایجان) رو مضحکه عام و خاص کردن.
ولی من میبینم و لمس میکنم که در آتورپاتگان(آذربایجان) روز بروز از تعداد این متوهمینِ سارقِ بیسواد کمتر میشه و مردم ما هرچه بیشتر دارن تاریخ مستدل(نه اوهام و سرقت) میخونن . اگرچه از گذشته هم پانترکیسم فقط در تبریز عده ای رو گمراه کرده بود.
درود بر مرحوم احمد کسروی تبریزی که این حقایق فراموش شده رو آشکار کرد تا امروزه حتی مورخین و زبان‌شناسان غرب هم گفته هاش رو بطور کامل قبول کردن.
در پایان به هم‌شهری هام خواهش میکنم فقط ۲ ساعت زمان بزارید و کتب قدیمی چندصد سال پیش رو(اگر کتب مرحوم کسروی تبریزی رو قبول ندارید) مطالعه کنید تا کمتر راه کژ بپیماییم.

المار
المار

لطفا کسشعر نگید اصلا شما بچه تبریز نیستید . اینهم جزئ از دروغهای بهمان کسروی فاشیست هست تلاوت نکنید دروغهایتان و .

ایران
ایران
پاسخ به  المار

هر انسانی را از میزان ادبش می‌توان سنجید.. مایه آبرو ریزی

امرداد
امرداد
پاسخ به  المار

آمار جان از نوع ادبیاتتون مشخصه که بیشتر روی احساسات و شنیده‌هاتون تکیه کردید تا یک بحث منطقی و مستند

مرتضی اکبری
مرتضی اکبری

جیره خور رضاخان بودی و خدمات خوبت رو با این کتاب کلا هدر دادی آقای احمد کسروی … درود بر زبان تورکی . در ضمن آزربایجان نه آذربایجان

Marinix
Marinix
پاسخ به  مرتضی اکبری

تویی که به زبان تورکیت افتخار میکنی حداقل فارسی صحبت نکن 🙂 همون زبان پر افتخار تورکیت رو صحبت کن

ایران
ایران
پاسخ به  مرتضی اکبری

جماعت دور از تربیت وادب..

امرداد
امرداد
پاسخ به  مرتضی اکبری

دوست عزیز
ای کاش با سند و مدرک تاریخی دعاتون رو میفرمودید
بهتر نبود؟

کتاب های مشابه با آذری یا زبان باستان مردم آذربایجان

دانلود کتاب زندگی پس از مرگ و وقایع آخرالزمان اثر آرمان رشدی
دانلود کتاب آشنایی با ادیان بزرگ اثر حسین توفیقی